Software-og app-udvikling Mobile løsninger Systemintegration til NAV 88 16 88 10 info@eliteit.dk

Naveksa lager-og logistik-styring i Dynamics NAV

Vores samarbejdspartner på lager-og logistik løsninger er Naveksa, der er specialister sig i produktion, lager-og logistiksystemer i Dynamics NAV. 

Udover Naveksa's systemer, så har vi integreret andre unikke funktioner som batch-numre. Derudover, så har vi udviklet en app til at lette plukke-arbejdet på dit lager, hvilket du kan læse mere om længere nede på siden. 

Naveksa tilbyder fem standardmoduler, som hjælper dig med at holde styr på dit lager og din logistik, og dem kan vi naturligvis sætte op for dig på dit lager. 

Fremstil til ordre

Planlæg ordreproduktion løbende med kø-tider og automatisk genplanlægning gennem ordreniveauer.

Lager-og logistikdisponering

Et interaktivt varedisponeringsmodul. Et banebrydende system for disponering af materialer og logistik.

Shop floor system

Send dine prioriterede ordre-informationer elektronisk til touch-skærme i produktionen, så alle kan se, hvad de skal arbejde på og hvornår.

Lagerhistorik

Her kan du med et blik se, hvad lagerbeholdningen for en vare har været på et givent tidspunkt.

Komme/gå

Et modul til Shop Floor Systemet med elementerne: komme / gå registrering, fix, flex, direkte / indirekte tid, medarbejdersaldi, data til lønsystemet.

FIFO og FEFO

For alle forhandlere af fødevarer, eller andre nedbrydelige varer med en udløbsdato, er FIFO og FEFO to meget vigtige begreber. Det er helt essentielt i en lagerstyringsløsning, så du ikke ender med at smide paller med fordærvede varer ud. Derfor har vi implementeret batch-numre i vores lager-og logistikløsning, så du ved hvad varer, der skal ud af døren først. 

Batch-numre

Ved at bruge batchnumre på de varer, der kommer ind, kan du sortere dem efter udløbsdato, og ved hjælp af scannere, kan du sikre, at lagermedarbejderne pakker de ældste først. 

FEFO - First Expires First Out

Et system hvor udløbsdatoen på varerne afgør, hvad der sendes ud først. 

FIFO - First In First Out

Et system sat op så de varer, der kom først ind på lageret, er de første der bliver sendt ud. 

Plukke-app

Udover Naveksa's lagerløsning tilbyder vi også funktioner, som vi har selv har udviklet. Vi har designet en app, som dine lagermedarbejdere kan have med på mobile enheder, som snakker sammen med resten af dit system. 

Appen gør dine medarbejdere mere mobile, fordi de ikke skal printe en ny ordreseddel, hver gang de starter på en ny ordre. Appen integrerer naturligvis også til din lagerstyring, så varebeholdningen hele tiden holdes opdageret. 

Integreret med NAV

Når varerne bliver plukket på lageret, så kan man afslutte ordrebehandlingen i NAV, og sende den videre i systemet til fakturering og samtidig sørge for, at der bliver printet en pakkelabel. 

 

Mobilitet 

App'en er designet til mobile enheder, så den kan følge med rundt på lageret. Dine medarbejdere kan tjekke punkterne af undervejs, efterhånden som ordren bliver pakket.  

Opdatering af lagerbeholdning

Appen skal naturligvis integreres med lagersystemet, så lagerbeholdningen opdateres i takt med at ordren pakkes.