Software-og app-udvikling Mobile løsninger Systemintegration til NAV 88 16 88 10 info@eliteit.dk

Hvorfor skal din virksomhed vælge Dynamics NAV?

Der er mange gode grunde til at implementere et ERP-system, og ofte vil det simpelthen blive en nødvendighed, i takt med at virksomheden vokser. 

Vi ser typisk en række udfordringer i virksomheder, som er en god indikator på, at det er tid til en ny IT-løsning:

  • Din IT-hverdag er blevet kompleks, med mange systemer, logins, og processer.
  • Virksomheden bruger alt for meget tid på datahåndtering, bogføring, indtastning mm. 
  • Det er besværligt at tilgå forretningskritiske data, eller de er fordelt på flere systemer. 
  • Mange forskellige systemer i virksomheden til at håndtere forskellige processer, som ikke snakker sammen.  
  • Manglende mobilitet i din IT-løsning. 

Hvis du kender en eller flere af disse udfordringer fra din hverdag, så bør du kigge på at implementere et ERP-system i din virksomhed. 

Vi bruger og anbefaler Microsoft Dynamics NAV til alle typer af virksomheder, da det er den mest komplette og fejlfri ERP-løsning, og det er der tre gode grunde til. 

Hurtigt i gang 

Ved at implementere en standardløsning i Dynamics NAV kommer du hurtigt igang, og begynder at mærke fordelene ved systemet. Derefter kan man bygge yderligere funktioner på, efterhånden som det er nødvendigt. 

Fleksibelt og skalérbart

Uanset størrelsen på din virksomhed, så kan Dynamics NAV skaleres efter dit behov. Uanset hvor kompleks din administration er, så kan NAV følge med. Og uanset hvor mange medarbejdere, som du skal holde styr på, så kan NAV følge med. 

Integrerer alle dine systemer

Så længe der er elektroniske data involveret, så kan vi få NAV til at snakke sammen med dine systemer. Det betyder, at du kan få alle dine forretningskritiske data og systemer til at spille sammen, så du har let adgang, og du kan opdatere dine data i alle systemer på en gang. 

Er NAV det rigtige for alle virksomheder?

Der findes en NAV-løsning til næsten alle typer virksomheder, og uanset din branche findes der en skræddersyet løsning ud fra dine behov. For mindre virksomheder, kan administrationen naturligvis være på så lavt et niveau, at det ikke nødvendigvis giver økonomisk mening at investere i NAV, men så snart der er et behov, der ikke kan klares i almindelige Office-produkter, fx Excel, så er NAV relevant. Der findes fx en helt basal udgave udelukkende til bogføring, som godt kan give mening, selv for helt små virksomheder, så hvis du er i tvivl om Dynamics NAV er noget du har brug for, så kan du altid ring til os, og få en ærlig snak om mulighederne. 

Uanset hvad branche du befinder dig i, så findes der en NAV-løsning, som er tilpasset netop til dine behov. 

Læs om fordelene for din branche her:

Hvad er den rigtige Dynamics NAV / Business Central-løsning for dig?

Der findes flere typer af Dynamics software, og der er nogen afgørende forskelligheder, som du skal tage højde for, når du skal vælge den rigtige løsning for din virksomhed. 

Vi har beskrevet de afgørende forskelle i afsnittet nedenfor, hvor du også kan se, hvorfor vi arbejder med Dynamics NAV, fremfor den Cloud-baserede version af NAV, Dynamics 365. 

I forbindelse med omstrukturering hos Microsoft kommer der en navneændring på alle produkter indenfor Dynamics i 2019, hvilket du kan læse mere om i nedenstående bokse. 

Dynamics NAV / Dynamics 365 Business Central on premise

Den mest komplette ERP-løsning, som indeholder suiter både til produktion, lagerstyring mm. 

NAV giver desuden fuld frihed til at integrere alle typer af tillægsløsninger og du er fuldt i stand til at ændre og redigere i koden efter behov.

Dynamics NAV kan hostes hos en udbyder eller udvikler, ligesom os, eller det kan hostes lokalt hos dig. 

Læs mere om hosting her

Det betyder, at vi kan skræddersy din Dynamics NAV løsning præcis til virksomhed, så du får den præcis rigtige løsning.  

Fra 2019 vil Dynamics NAV hedde Dynamics 365 Business Central on premise. 

Dynamics 365 / Dynamics 365 Business Central

Basisudgaven af Dynamics er hostet hos Microsoft, og altså en service du køber dig til på løbende basis, på plussiden skal du ikke bekymre dig om data-opbevaring eller servere.  

365 indeholder de samme basale funktioner som NAV, men det er langt mere begrænset i de muligheder du har for at integrere tillægsløsninger - og koden kan du ikke ændre i. 

Hvis du skal tilføje funktioner, så skal det gøres via apps, som man kan hente fra et lukket netværk af udviklere kaldet AppSource. 

Fra 2019 vil Dynamics 365 hedde Dynamics 365 Business Central.