For Elite IT drejer digitalisering sig hovedsageligt om 3 ting. IT skal understøtte forretningsprocesserne i virksomheden med fokus på følgende.

  1. Dataopsamling og Integration til andre systemer:
    • Data oprettes kun et sted, og overføres automatisk til relevante systemer.
  2. Datasammenhæng:
    • Data relateres til relevante processer, så der skabes en sammenhængende arbejdsgang.
  3. Gennemsigtighed:
    • Datasammenhæng skaber gennemsigtighed i arbejdsgangen, så medarbejderen hurtigt kan skabe sig et overblik

For Elite IT er det vigtigt at følgende forudsætninger er gældende for de softwareløsninger vi udvikler

  • Brugervenlighed – Brugeren skal opleve at softwaren er enkel at anvende i dagligdagen
  • Robusthed – Brugeren skal opleve at softwaren er robust og sikker at anvende
  • Enkel adgang til support – Brugeren skal opleve at det er nemt at få hjælp hvis systemet på trods af ovenstående ikke opfører sig som forventet.

Digitalisering lige ved hånden

mobil-brovægstander-app

 

Med EliteIT’s mobile brovægtstander kan interne og eksterne lastbilchauffører registrere deres ind/udvejning direkte på deres egne mobile enheder. 

Løsningen er lavet med det formål at skabe en så intuitiv og informativ brugergrænseflade til brovægte som muligt, som selv vil kunne guide nye chauffører igennem ind og udvejningsprocessen med minimal opsyn.
Derudover har vi også fokuseret på at tilgængeliggøre relevant information for chaufførerne for at minimere sandsynligheden for en fejlregistrering. 
 

 

 

Funktionalitet

 

  1. Chaufføren identificerer leveringen ved blot at indtaste nummerplade og leverandørens tank.
     
  2. Chaufføren registrerer vognens fuldvægt, og bliver derefter navigeret til et ledigt leveringsdepot. 
     
  3. Efter at leveringen er færdiggjort, kører chaufføren tilbage på brovægten for at registrere vognens tomvægt.
     
  4. Chaufføren kan nu forlade anlægget. 

Denne web-baserede løsning er fuld ud kompatibel med alle Android og Apple enheder, og tilpasser sig til alle skærme. Store som små. Der kræves ingen installation!
Løsningen er fuld ud integreret med ERP systemet Business Central (det tidligere Dynamics Nav / Navision). Hvilket resulterer i samlet og administrerbart data.  
 

Ekstra funktionalitet


Løsning efter behov:

  • Genbrug tomvægt - I travle perioder (f.eks. majs-season) kan chaufførerne få mulighed for at genbruge deres forrige tomvægt, i x antal timer efter sidste registrering. 
    • Dermed slipper de for at køre på brovægten på vej ud fra anlægget. 
  • Plan b – Ved brud på forbindelsen til brovægten slår løsningen over i manuel-override. Det vil her være muligt for chaufførerne manuelt at indtaste vægten indtil forbindelsen er oppe igen. 
    • Disse manuelle registreringer bliver fuldt-ud dokumenteret i Business Central.
  • Automatisk oprettelse vogne – Det er muligt for de eksterne chauffører selv at oprette nye vogne igennem siden, hvis de ikke allerede eksisterer i systemet.